Városlista
2020. szeptember 30, szerda - Jeromos

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Szeptember 29. 14:04, kedd | Külföld

A cseh egészségügyi miniszter szükségállapot kihirdetését fogja javasolni

Csehországban szükségállapot kihirdetését fogja javasolni a kormánynak Roman Prymula egészségügyi miniszter. A politikus szerint ez az egyetlen módja annak, hogy megfékezzék az egyre terjedő koronavírus-járványt.

2020. Szeptember 29. 11:00, kedd | Külföld

Szicíliában is újból kötelező a szájmaszk viselése szabadtéren

Szicília szigetén elrendelték a szájmaszk kötelező használatát szabadtéren, miközben országos szinten az aktív fertőzöttek száma ötvenezer fölé emelkedett hétfőn, először május 27. óta.

2020. Szeptember 29. 10:01, kedd | Külföld

Ismét vészhelyzet kihirdetésére készül a kormány Szlovákiában

Szigorodnak októbertől a járványellenes intézkedések Szlovákiában, a kormány szerdán dönt a vészhelyzet ismételt kihirdetéséről

2020. Szeptember 29. 08:01, kedd | Külföld

Kibertámadás érte az Egyesült Államok több mint 400 kórházának számítógépes rendszerét - jelentette helyi idő szerint hétfőn este az NBC televízió.