Városlista
2024. május 1, szerda - Fülöp

Hírek

2012. Október 06. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Facebook és a vevő körbe udvarlása

Facebook és a vevő körbe udvarlása

Immár ötödik alkalommal hozott össze 1100 vállalkozót a jó sors egy budapesti bevásárlóközpontban, hogy a legújabb marketingfegyverzettel felvértezve dacoljanak a válsággal. Az idei KKV Marketing Expon a hegymászó felszerelés volt „kötelező”. A piaci viszonyokat egy leküzdendő hegyként jelenítették meg az előadók, ahol a legújabb marketingeszközöket biztosítókötélként használó vállalkozók biztos, hogy nem zuhannak a szakadékba.

Jazz zenekarral és a már évek óta megszokott extrém külsőségekkel simította ki a válság által barázdált vállalkozói homlokokat a Marketing Commando. Wolf Gábor KKV marketingszakértő ezúttal egy védősisakban és biztosítókötéllel a vállán érzékeltette a megváltozott piaci viszonyokat.

„A vevőket ma már nem elég egy hírlevél segítségével, vagy Facebook üzenettel megszólítani. Szinte körbe kell udvarolni őket. Rendkívül átgondolt, precíz kommunikációval lehet vásárlásra ösztönözni” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor. Szerinte elmúltak már azok a 2000-es évek elején tapasztalható trendek, miszerint egy jó adatbázissal és hírlevéllel szinte bármit el lehet adni. Több eszköz együttes használata segítségével lehet eredményesnek lenni a versenytársakkal szemben.

„Fontos, hogy egy cégnek legyen saját Coca-Cola receptje, vagyis a versenytársakétól merőben eltérő marketing-eszközrendszere, amivel kitűnhet. Ne félj bolondot csinálni magadból, mert a kreatív humorral fűszerezett hirdetés vagy ajánlat mindig nyerő” – osztotta meg hitvallását a vállalkozókkal a Marketing Commando vezetője.

Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója már a kisördögökről beszélt. „A vevőkért folytatott konkurenciaharcban nemcsak a versenytársakkal, hanem a vevők fejében motoszkáló kisördöggel is meg kell küzdeni” – érvelt a vállalati tanácsadó. „Biztos nekem való ez? Nem túl kockázatos? Már annyiszor csalódtam, ne hagyjuk a csudába?” – sorolta Nyírő Réka azokat a kérdéseket, amelyek a vásárlás előtt felmerülhetnek egy vevőben. A vevői kifogások kezelésére szerinte az egyik legjobb eszköz a garancia (például minőségi és javítási feltételek rendkívül kedvező felajánlása), ilyen esetben ugyanis a vevő megnyugszik, hogy egy termékkel vagy szolgáltatással biztos nem jár rosszul.

Nyírő Réka óvta a vállalkozókat a kizárólag alacsony árra épülő marketingtől. Inkább a cég átgondolt piaci pozícionálására bíztatta hallgatóságát. Szerinte érdemes szembemenni a versenytársakkal. „Mit nem szeret a vevő az iparágban? Van-e valami, amit elvárna, de soha nem kapja meg? Ezeket kell kideríteni a cég eladási stratégiájának kialakításakor” – bíztatta a cégvezetőket Nyírő Réka.

„A stratégia hosszútávon mindig megveri a taktikát” – ez már Weiser István bevezető mondata volt. A Webvízió kreatív igazgatója a youtube-ra feltett, és jó kulcsszavakkal „ellátott” videóra esküszik, amely szerinte még rendkívül szűz terület a magyar kis- és középvállalati piacon. „Rendkívül kevesen használják, pedig ha egy cég a vevők Gyakran Ismételt Kérdéseit pár videóval válaszolja meg, akkor megspórolhat egy teljes ügyfélszolgálatot, és jól elhelyezett üzenetével akcióra, vagyis vásárlásra késztetheti a vevőt” – elemezte a lehetőségeket a szakember.

Weiser István szerint az internetes rendelésnél jó időben felugró „upsell ablakok” alkalmazása és egy jól kigondolt – leginkább kaparós sorsjegyre épülő – nyereményjáték is sokat hozhat a konyhára. „Ezek a marketingeszközök pár százezer forintos ráfordítás mellett, akár több millió forintot hozhatnak bevételi oldalon” – hangsúlyozta az újmédia szakértő.

A KKV Marketing Expo-n egy rendkívül sikeres webes cég, a Prezi.com is vázolta piaci előnyének titkát. „Tervezünk – Megvalósítunk - Mérünk – Tanulunk belőle” – mondta el az IT fejlesztő cég hitvallását Vantay Dániel. Szerinte a célok meghatározása és tudatosítása a legfontosabb egy vállalkozás életében. „A siker az elvárás, nem a 12 óra munka. Ha az emberek nem robotnak érzik magukat és átérzik a munkájuk felelősségét, akkor motiváltabban fognak dolgozni” – osztotta meg a hallgatóssággal a Prezi.com filozófiáját Vantay Dániel.

Az 1100 fős hallgatótáborban nyoma sem volt a hazai gazdaságra jellemző nyomasztó hangulatnak. Mindenki a saját hibáiból tanulva szerette volna a legjobb formáját hozni. „Marketingezz okosan, élj jobban” – vonták le a tanulságot az Expo előadói és résztvevői.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld

20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz

Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.